Kreetalle kuivaa nurmea etsimään…

Post 21 of 37

Olin netistä kattonu ja tuulettanu makeeta hotellia. Sitte tulin perille ja huoneet ei ollukaan niin jees… Netissä oli ollu kuvat uudemmasta rakennuksesta, joka oli suljettu viikko sitten lowseasonin ajaksi..Nyt sitten vähän vaatimattomampi huone.

Olin ajatellu näkeväni vain ja ainoastaan aurinkoa, mutta saapumispäivänä oli pilvistä ja tihkutti vettä. Tulin yksin reissuun. Hotellihuoneen olin luvannu jakaa järjestäjien kautta jonkun ranskalaisen pelaajan kanssa, jota en edes tiedä. Jännittää vähän, että onks se millanen ja että voiko sen kanssa kämpätä 6yötä…

Ja niin, nettiäkään ei sitte oo huoneessa…

Nä saapumispäivät on tosi useesti ollu mulle vähän nihkeitä. Ehkä siks että takana on matkustuspäivä ja kisa vasta muutaman päivän päästä edessä. Sitte alan miettiä, että miten saan ajan kulumaan jne jne. Vaiks kohta se nukkumaanmenoaikakin jo koittaa..

Eka päivä tuli ja meni. Aurinkoa riitti, mutta kenttä oli vähän märkä ku eilen oli tullut kuulemma kaatamalla vettä. Eli vielä ekana päivänä ei ihan kuivinta nurmea löytyny..
Tokana päivänä alko jo olee lepposampi fiilis kaiken suhteen. Tosin ankara tuuli kentällä vaikeutti harkkapäivän peliä ja teki kentästä todella tiukan. Mutta tuuli ja aurinko oli tehny tehtävänsä ja nyt koko kenttä oli kuiva ja griinit aika kovat. Eli kuiva nurmi löyty :D Fiiliksiä erityisen nostattavaa oli se, että löysin hotellilta salin! Pääsin tekemään puolen tunnin tehotreenin ennen ku mentiin Melanien kanssa hotellin rannalle uimaan. Ja hotellikin vaikuttaa jo aika makeelta! Sitte huomista varten välineet kuntoon ja illalliselle. Hyvin ja kivasti kulu tää päivä. 

Eka kisapäivä koitti ja tuuli oli eilistäkin kovempi. Lämmittely kentällä oli todella haastavaa, koska puuskittaisen kovaan vastatuuleen lyöminen ei ollu helppoa ja puttaamisessa pallo ei meinannu pysyä paikoillaan, niinku ei meinannu pelaajakaan :) Yks ryhmä ehti pelaa ekan reiän ja sitte peli puhallettiin poikki. Pallot ei pysyny paikoillaan griinillä ja tuuli on jopa vaarallisen kova. Puolentoista tunnin kuluttua ilmotettiin, että koko päivänä ei pelata, seuraavana aamuna jatketaan. Eli välipäivällä alko tää kisa!

Sitte hetki treeniä kentällä ja sitte hotellille. Koska aurinko kuitenki paisto ja oli tosi lämmintä ni piti käydä altaalla näyttämässä vatsaa auringolle. Sitte mentiin suomalaistyttöjen kanssa käymään naapurikylässä ihmettelemässä. Mentiin rannalle rantabaarin iltapäiväkahville ja ihmeteltiin täysin tuuletonta keliä! Naapurikylä oli vain 10minuutin ajomatkan päässä, mutta vuoret blokkasivat tuulen niin, että sitä ei ollut lainkaan!! Todella uskomatonta! Ja jopa huvittavaa, että istutaan rantabaarissa ja nautitaan ilmasta ja silti ei päästy pelaamaan kisaa tänään! No huomenna on luvassa taas kovaa tuulta, saa nähdä päästäänkö pelaamaan. TOIVOTTAVASTI!

Sitte toinen kisapäivä. Aamulla heräsin ennen herätyskelloa jo siihen kun tuuli oli niin kova, että huoneen ikkuna paukku. Ei enteilly hyvää. Kentällä ilmotettiin, että peli on siirretty pari tuntia eteenpäin. Klubilla sitte odotettiin väliaika tiedotteita ja puolelta päivin taas valmistauduttiin lähtemään kentälle. Tuulen oli määrä tyyntyä. Näin ei kuitenkaan käyny ja kentälle ei päästy vielä iltapäivälläkään. Puolen tunnin välein odoteltiin klubilla aina väliaika tiedotusta. Väylältä numero 14 oli mitattu tuulen nopeudeksi puuskassa 100km/h! Kävin kuitenkin ihan huvikseni vähän lyömässä palloja kikkailumielessä vastatuuleen rangella. Puttia oli hyvä treenata (jos sai pallon hetkeksi pysymään paikoillaan), koska pysty hyvin treenaamaan tasapainoa ja alkuasentoa kääntelemällä kroppaa eripäin tuuleen. Iltapäivällä lopulta klo 16 ilmotettiin, että pelit tämän(kin) päivän osalta on peruttu ja että kisa typistetään yksikierroksiseksi. Sain kuitenkin mielestäni hiukan hyvääkin treeniä tänään ja huomiselle oli luvassa tyynempää keliä. Huomenna sitten kova sprinttivaihde päälle! :)

Kolmas kisapäivä koitti. Vielä ei siis ollu yhtään kierrosta -saati sitten reikää pelattuna.. Mutta keli oli tyyntyny ja päästiin vihdoin pelaamaan! Aurinko paisto ja oli mahtava fiilis lämmittelyssä ku tiesi että pääsee kentälle! Kierros alkokin hyvin, 6reiän jälkeen olin -3 tilanteessa. Sitte 7. lla harmittavasti hyvästä 5metrin birkkuputista sain söhlättyä kuitenkin bogin korttiin. Tai oikeastaan ei korttiin vaan puhelimeen. Meillä oli täällä ekaa kertaa käytössä palvelin (gamebook tyylinen systeemi), johon laitettiin jokasen väylän jälkeen tulos ja se päivitty samantien nettiin livescoringiin. Loppukierros ei ollu enää niin helppoa ja vaivatonta, mutta onneks sain toisiks vikalle tehtyä birkun muutaman mokatun väylän jälkeen. Vikalla väylällä ennen birkkuputtia tarkistin laitteelta sen hetkisen sijoitukseni ja tiesin että birkku nostaisi mut sillä hetkellä kolmannelle sijalle. En saanu birkkua, mutta päivän puttaaminen oli muuten ollu melko hyvää. Ehkä eilinen puttailu kovassa tuulessa teki tehtävänsä :) Lopulta olin sijoituksissa jaettu 4. Crete Golf Clubin kenttä oli hyvässä kunnossa ja maisemat upeat ja vika päivä saatiin nautiskella!

Tästä on hyvä lähteä Espanjaan kohti seuraavaa kisaa!